fbpx
ЛЮБОПИТНО

7 ползи от плуването, за които не сте се замисляли

 

Плуването може да се практикува от хора на всички възрасти. То е и  едно от най-добрите неща, които можете да подарите на тялото си, а ползите от него са толкова много, че веднага след като прочетете тази статия няма да имате търпение да отидете до най-близкия басейн и да започнете да плувате активно или да се научите, ако още не сте.

Освен за изграждане на добра мускулатура, редовно прекараните  часове в басейна носят и редица други преимущества, от които подрастващите могат да се възползват.

И така, нека да започваме. Много любопитен и истински интригуващ факт е, че плуването всъщност има „силата” да изгаря между 200 и 800 калории на час или накратко плуването е една невроятна тренировка, която спокойно бихте могли да добавите към режима си.

Още ползи, които ще получите, започвайки да плувате:

  1. Плуването е тренировка за цялото тяло, която едновременно натоварва много мускулни групи, укрепва скелета, сърцето и белите дробове

Времето прекарано в басейна кара тялото да се справя със съпротивлението на водата, активирайки цялата мускулатура. Рискът от травми и наранявания е сведен до минимум, а сърцето и белите дробове се развиват благодорение на подобрените техники за дишане. Резултатът е пълно с енергия и физическа сила и равномерно развито във всички части тяло.

  1. Тренировката по плуване се счита, както за кардио, така и за силова тренировка

Едно от най-големите предимства на плуването е, че не трябва да се чудите, дали да правите тежка кардио тренировка или силова такава. Когато плувате, вие всъщност не спирате да се движите, тъй като направите ли го започвате да потъвате. Или казано с други думи, когато плувате вие правите едно постоянно кардио. От друга страна пък, опитни треньори по плуване казват, че водата е около 800 пъти по-гъста от въздуха, от което следва, че е необходимо мускулите ви да се борят срещу постоянна съпротива, когато сте във водата.

  1. Тренировка с ниско ниво на натоварване

Тренировките с ниско ниво на натоварване като плуването, позволяват на пострадалите спортисти или хора с проблеми в ставите да поддържат форма, като щадят ставите си и не ги претоварват. Плуването е спорт, който позволява, ако днес сте направили усилена тренировка в басейна, утре да повторите без проблем.

Нещо повече, изследванията в Международния журнал по спортна медицина показват, че плуването е по-добро от разтягането (стречинга) при възстановяване.

  1. Стимулира мозъчната дейност

Изследователи от Австралия доказват, че децата и младежите, които тренират плуване, са по-мотивирани да развиват когнитивните си умения. Проучването сочи, че онези, които практикуват регулярно водния спорт, се справят по-добре с ученето на нови езици, с математиката, развиват лесно умения и достигат по-голямата част от целите си. Всяка тренировка активира тялото и го дарява с енергия, а възпитаването на състезателен дух води до изграждането на личности, готови да покоряват върхове.

  1. Полезно е за белите дробове

Когато сте под водата, тялото ви се научава да поема по-чист въздух с всяко вдишване и съответно да изхвърля повече въглероден диксид с всяко издишване. А като бонус получавате по-ниска сърдечна честота в покой и по-ниско кръвно налягане. Плуването е много полезно и за хора с астма, тъй като увеличава капацитета на белите дробове и подобрява контрола върху дишането.

  1. Всеки може да го практикува

Едно от най-добрите предимства на плуването е това, че абсолютно всеки може да го практикува. Независимо дали сте човек, който се възстановява от контузия, бременна, наскоро родила жена, малко дете или подрастващ, плуването може да бъде много полезно за вас.

  1. Намалява стреса

На всички ни е известно, че по време на тренировка, тялото ни произвежда значително количество ендорфини, които от своя страна намаляват стреса и ни носят чувство на удовлетвореност и спокойствие. Същото се случва и когато тренировката е по плуване.

Редовните плувци  биологично са с 20 години по-млади, отколкото пише в личните им карти. Плуването влияе изключително много върху нивата на холестерола, кръвното налягане, сърдечно-съдовите показатели, здравето на централната нервна система, когнитивното функциониране, мускулната маса и кръвната химия. С всички тези ползи, които получавате само като плувате, едва ли ще имате нужда от anti-age крем.

Или иначе казано, плувайте, ако искате да бъдете млади за по-дълго време.

×

Like us on Facebook