fbpx
ЛЮБОПИТНО

Ползи от упражненията извън вода

  1. Подобряване на скоростта и мощността

Развиването на силата може да бъде ограничаващо в басейна, тъй като тялото ви в крайна сметка ще се адаптира към съпротивлението на водата. Когато добавите към тренировката си и упражнения извън водата, това може да окаже голямо влияние върху вашето плуване и да подобри представянето и скоростта ви във водата, укрепвайки мускулите.

Освен това, упражненията на суша помагат много и за увеличаването на силата във водата, което ще ви позволи да плувате възможно най-бързо.

Съществува проучване, което изследва ефекта от комбинираната тренировъчна програма при млади плувци. От участвалите общо 24 плувци в проучването е направено заключение, че тренировката показва тенденции към подобряване на плувните показатели поради подобрените силови способности.

 

  1. Предотвратяване на наранявания

Повтарящите се движения, които се извършват отново и отново във водата, лесно могат да доведат до наранявания.

Упражненията извън водата от своя страна могат да укрепят и развият мускули, склонни към нараняване, както и да укрепят тези, които са слабо развити като долната част на гърба например.

Плуването обикновено използва повечето мускули в тялото, но някои много повече от други, това може да доведе до прекомерно развитие на едни мускулни групи в сравнение с някои други такива. Тези мускулни дисбаланси могат да причинят наранявания в някои случаи. Ако, обаче тренирате и извън водата, шансовете това да се случи са много по-малки. Въпреки че все още можете да се контузите от други неща, това значително ще намали общия ви потенциал за нараняване.

Наличието на по-силни мускули също ще предотврати нараняване, като разпредели правилно силата в цялото тяло, позволявайки по-малко напрежение върху ставите и сухожилията.

 

  1. Ядрото ви ще стане много по-силно

Силното ядро ​​помага за по-ефективно свързване на другите мускулни групи, което в замяна ще увеличи мощността ви.

Нещо повече, тази връзка ще помогне в много аспекти на състезанието. Примерите включват развиване на силен подводен ритник при делфин и поддържане на стабилност по време на плуване. Сърцевината също играе огромна роля за поддържане на правилно положение на тялото, което позволява намалено съпротивление във водата.

Упражненията извън вода могат да бъдат много полезни за подобряване на вашите плувни представяния, независимо дали вече сте плувец от елитно ниво или някой, който тепърва започва. Ключът е да намерите добър баланс, който ще ви позволи да станете по-силни извън басейна, като същевременно ще можете да тренирате усилено в него.

Уверете се, че възстановяването ви е добро и не прекалявайте. Препоръчително е да правите тренировки извън водата около 3 пъти седмично в продължение на 45 минути до час.

×

Like us on Facebook